Što se tiče programa integracije, u Danskoj su zbog pandemije različiti integracijski programi „stavljeni na čekanje“, dok su tražiteljima azila u Španjolskoj je omogućene relaksacije uvjeta za pristup i primanje pomoći. Integracija podrazumijeva edukaciju, izgradnju društvene povezanosti te proces učenja jezika. Osim brige za zdravlje, roditelji se u vrijeme zatvorenih učionica s pravom pitaju kako djeci pružiti pomoć u učenju. Posebno se ističe zabrinutost za djecu koja zbog pandemije ne mogu aktivno učiti jezik te za one koji dolaze iz obitelji čiji roditelji ne mogu raditi od kuće. Smanjenje fizičkog kontakta i društvenih događanja uopće utjecalo je na mogućnost socijalnog povezivanja. Mnogi migranti nisu uspjeli uspostaviti društvene veze u novim sredinama. U Švedskoj se tom problemu doskočilo uspostavom programa za učenje jezika, gdje se virtualnim sastankom između došljaka i Šveđana omogućava komunikacija, kontakt, ali i vježba te učenje jezika. Također, u Poljskoj je Sveučilište u Varšavi pokrenulo program virtualnih sastanaka za pomoć inozemnim studentima kako bi upoznali poljske kolege, naučili jezik te podijelili iskustva. U međuvremenu, Francusko je ministarstvo unutarnjih poslova sakupilo linkove za digitalno učenje jezika.
Aktivan rad na istraživanju utjecaja pandemija na društvene veze pokrenula je parlamentarna grupa Ujedinjenog Kraljevstva zadužena za socijalne integracije. Zbog toga pozivaju na sudjelovanje u širokom ispitivanju s ciljem prikupljanja podataka. S druge strane, kako bismo razumjeli utjecaj pandemije na mentalno zdravlje i fizičko stanje migranata i izbjeglica, grupa istraživača je pokrenula projekt ApartTogether.
Preveli: Donadini Luka, Škifić Filip