Ured za upravljanje hitnim situacijama Grada Zagreba objavio je edukativni video "Ponašanje u slučaju potresa" kako bi građane informirali o tome kako treba reagirati u trenutku podrhtavanja.
Konferencija pod nazivom „Školska integracija djece izbjeglica – izazovi i moguća rješenja“ održana je 6. studenog 2020. u organizaciji projektnog tima IRCiS i Ministarstva znanosti i obrazovanja. Na konferenciji su sudjelovali nastavnici i ravnatelji osnovnih škola iz Zagreba, te stručni suradnici i drugi dionici iz javnog i civilnog sektora, njih sedamdesetak, uključeni u pružanje podrške obrazovanju i integraciji djece izbjeglica.
Poštovani,
Obraćamo Vam se u ime grupe znanstvenica i znanstvenika dvaju istraživačkih projekata - ReSPoC i IRCiS - čije su voditeljice prof. dr. sc. Dinka Čorkalo Biruški i izv. prof. dr. sc. Margareta Jelić s Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Projekt ReSPoC bavi se pitanjem suočavanja i oporavka hrvatskog društva u vrijeme pandemije koronavirusa. Projekt IRCiS bavi se izazovima integracije djece izbjeglica u hrvatske škole i društvo. Više o našim projektima možete pronaći na donjim poveznicama
U sklopu projekta „Volonteri kao snaga solidarnosti u vremenima krize“ provedeno je međunarodno istraživanje s ciljem ispitivanja stavova o volonterima i volontiranju, kao i o volontiranju u različitim kriznim situacijama.
Istraživanje je bilo fokusirano na izbjegličku krizu koja se dogodila u Europi u periodu između 2015. i 2017. godine te također na kasniji rad s izbjeglicama u integracijskim procesima. Sve zemlje koje su bile uključene u ovo istraživanje imale su veliki priljev izbjeglica što je predstavljalo problem i izazove u tom razdoblju na granicama i u pograničnim područjima. Zbog toga su se angažirali volontere i organizirali volontiranje putem različitih organizacija.
Luka Donadini i Filip Škifić, studenti filozofije pri splitskom Filozofskom fakultetu, intervjuirali su predstavnicu Gradskog Društva Crvenog križa Split, s ciljem ispitivanja motivacije i opisa rada u tranzitnim i izbjegličkim kampovima za vrijeme izbjegličke krize.
Povodom Dana izbjeglica, Hrvatski pravni centar pripremio je devet instruktivnih video materijala pod nazivom „I ti imaš pravo na…“ u kojima su pravnice i pravnici HPC-a izložili određena prava zajamčena osobama kojima je odobrena međunarodna zaštita i načine ostvarivanja tog prava u praksi. Video materijali prevedeni su na engleski jezik, a uskoro će biti prevedeni na arapski i farsi jezik.
Od 21. do 23. listopada 2020. u Padovi, održat će se Godišnji volonterski kongres u organizaciji Europskog volonterskog centra (CEV). U nastavku možete pronaći program rada.
Dana 29. rujna 2020 u prostorijama hotela Academia u Zagrebu, održan je stručni skup "Integracija izbjeglica - Izgradnja društva dobrodošlice", u organizaciji Udruge "MI" - Split. Na stručnom skupu sudjelovali su predstavnici lokalnih organizacija s različitim iskustom u procesu integracije izbjeglica u Hrvatskoj. Predstavnici Udruge socijalnih radnika Zadar i Informativno-pravnog centra Slavonski Brod su organizacije koje nemaju iskustva u direktnom pružanju usluga izbjeglicama, no bili su uključeni u proces mapiranja lokalne zajednice te su u suradnji s Udrugom "MI" - Split organizirali javna događanja u svojim lokalnim zajednicama. Cilj tih događanja bio je okupiti zainteresirane dionike i potaknuti raspravu o spremnosti lokalnih zajednica i potrebama lokalnih organizacija u slučaju dolaska stranaca.
Dana 29. rujna 2020 u prostorijama hotela Academia u Zagrebu, održan je stručni skup "Integracija izbjeglica - Izgradnja društva dobrodošlice", u organizaciji Udruge "MI" - Split. Na stručnom skupu sudjelovali su profesori sa Sveučilišta u Splitu, Zagrebu, Rijeci i Osijeku, koji su, u sklopu suradnje na projektu Izgradnja društva dobrodošlice svoje kolegije obogatili sadržajima vezanima uz integraciju izbjeglica u hrvatsko društvo, pitanja migracija, etike i održivog razvoja. Ovom su prilikom podijelili svoja iskustva rada na projektu i uključivanja studenata u rasprave o temi.
Pandemija koronavirusa suočila je ne samo hrvatsko društvo nego i čitavi svijet s izazovima koji su donedavno bili upravo nezamislivi. Kako bi se spriječilo širenje virusa, različite su države pribjegle različitim strategijama, a jedna od njih je u mnogim državama bila zatvaranje vrtića i škola i svih drugih obrazovnih institucija, uključujući i fakultete, te prebacivanje čitavoga nastavnog procesa u virtualni svijet online nastave. U Hrvatskoj, kao i brojnim drugim državama u svijetu, u poučavanje djece su se uključile televizijske kuće sa specijaliziranim programima. U Hrvatskoj je tako Škola na trećem bila dnevna virtualna učionica za djecu od 1. do 4. razreda osnovne škole. Viši razredi osnovne škole te srednjoškolci prolazili su nastavni proces bivajući satima uz svoja računala, a nastavnici su organizacijom virtualnih učionica i korištenjem različitih internetskih platformi nastojati ublažiti udarac nemogućnosti organiziranja nastave u djeci prirodnom okružju – školi.